Organizace druhého ročníku navazujícího magisterského studia
Na této stránce naleznete povinnosti všech studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia, včetně informací o odevzdávání diplomových prací a průběhu státních závěrečných zkoušek. Budete-li mít další dotazy, obraťte se prosím na poradce studenta Ondřeje Michala, nebo na proděkana pro studijní záležitosti Ing. Otakara Ungermana, Ph.D.
PŘED ZAČÁTKEM STUDIA:
- Zápis do vyššího ročníku – Na začátku září je třeba se zapsat se do dalšího ročníku. To se provádí skrze IS STAG (Moje studiu > Průběh studia > Výsledky studia). Zde je třeba potvrdit správnost zápisových listů A a B. Po potvrzení správnosti se zpřístupní tlačítko Provést zápis.
- Neprovede-li student zápis do vyššího ročníku, bude mu ukončeno studium.
- Předzápis předmětů – Povinností každého studenta je zapsat si rozvrh. Narozdíl od prvního ročníku, nyní je třeba zapsat si předměty na oba semestry.
- Zapsání předmětu prvního ročníku z důvodu jeho opakování je umožněno později – přednost zápisu na tyto předměty mají právě studenti prvních ročníků.
STUDENTSKÉ POVINNOSTI:
- Tvorba konkrétního zadání diplomové práce – Během měsíce září, nejpozději však do termínu stanoveném vedoucím DP, si student po konzultaci s vedoucím diplomové práce vytvoří v IS STAG konkrétní zadání DP (Záložka Témata VŠKP).
- Student zadá do IS STAG:
- Název tématu v českém a anglickém jazyce (konkrétní název práce student může změnit a nahrát do STAGu při závěrečném nahrávání informací o ZP),
- zásady pro vypracování (v podobě číslovaného seznamu) musí být v souladu s názvem DP a musí odpovídat tomu, co má student v DP řešit,
- seznam doporučené aktuální literatury (v podobě seznamu s odrážkami, ne starší 10 let, minimálně 1–2 zahraniční zdroje). Seznam musí splňovat požadavky ČSN ISO 690:2022, podrobnosti obsahuje Příloha A směrnice č. 1/2019.
- Pod seznam literatury za dva odskočené řádky uvede jméno konzultanta a jeho pracovní pozici. Platí pouze pro studijní programy Informační management a Systémové inženýrství a informatika.
- Student zvolí „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“ a stiskne „Uložit“.
- Vedoucí práce zkontroluje údaje vložené studentem do IS STAG, a popřípadě se domluví se studentem na úpravách. Po konečných úpravách pedagog zvolí „Učitelem schválen doplňovací podklad VŠKP“ a stiskne „Uložit“.
- Garant studijního programu (resp. specializace) odsouhlasí konkrétní zadání v IS STAG prostřednictvím hromadného schvalování témat do 8. října.
- Následně zadání schválí prostřednictvím hromadného schvalování v IS STAG děkan EF TUL do 31. října.
- V případě neschválení děkanem nebo garantem studijního programu (resp. specializace) se zadání vrací zpět k úpravám studentovi.
- Po schválení zadání děkanem sekretariát příslušné katedry vygeneruje v IS STAG zadání DP. (Sekretariát doplní rozsah práce a platnost zadání).
- Zodpovědnost za správnost vyplnění formuláře i údajů v IS STAG zůstává na studentovi. Zadání má platnost dva roky.
- Odevzdání diplomové práce: Student musí odevzdat diplomovou práci před konáním státnic. A to s časovým předstihem, aby se práce mohla předat oponentovi, který ji bude hodnotit.
- Před odevzdáním diplomové práce postupujte podle následujících instrukcí (check-list):
- Doporučujeme nechat si vyrobit desky a vazbu diplomové práce s dostatečným předstihem (klidně i dva měsíce před plánovaným odevzdáním práce). Nejlépe vám pomohou Polygrafii TUL, vchod z parkoviště za budovou H. Svázání práce pak bude otázkou několika desítek minut.
- Před odevzdáním závěrečné práce si student generuje úvodní stránky práce. Najde je v IS STAG v menu "Moje studium" => "Kvalifikační práce" => "Doplnit údaje o diplomové práci (popř. odevzdat el. podobu práce)." => "Tisk titulních stránek a zadání kvalifikační práce. Formát PDF".
Zde se mu vygeneruje v jednom pdf souboru titulní strana práce v jazyce, ve kterém studuje, dvě stránky zadání práce a stránka s prohlášením, pod nímž je uvedeno jméno autora práce a datum, kdy byly úvodní stránky vygenerovány.
- Před (prvním) odevzdáním elektronické podoby závěrečné práce je v IS STAG student vyzván, aby potvrdil prohlášení o autorství.
- Bez toho, aby student prohlášení potvrdil, jej IS STAG nepustí dál a nenechá jej elektronickou podobu práce odevzdat. Tím je zajištěno, že student prohlášení "podepsal", časová známka a další detaily o tom, kdy tak učinil, jsou uloženy a není nutné odevzdávat listinnou podobu vlastnoručně podepsaného prohlášení.
- Převeďte text diplomové práce do formátu pdf. Připravte si pdf soubory s titulním listem vaší diplomové práce a všechny tyto soubory spojte do jednoho pdf souboru např. na webu pdfMerge v pořadí:
- titulní list v českém jazyce,
- zadání diplomové práce,
- anotace a klíčová slova v češtině,
- anotace a klíčová slova v angličtině,
- obsah diplomové práce,
- seznam obrázků, seznam tabulek,
- seznam použitých zkratek, značek a symbolů,
- vlastní text práce,
- seznam použité literatury (a za ním případně seznam příloh a přílohy práce).
- Finální soubor vložte do IS STAG (Moje studium – Kvalifikační práce – Doplnit údaje o diplomové práci). Doplňte základní údaje o vaší diplomové práci:
- název česky a anglicky
- anotace česky a anglicky
- klíčová slova česky a anglicky
- volně vložené přílohy
- rozsah práce
- jazyk práce
- Vytiskněte údaje o kvalifikační práci z IS STAG (Moje studium – Kvalifikační práce – Doplnit údaje o diplomové práci – Tisk údajů o kvalifikační práci. Formát PDF.) a podepište je.
- Vytiskněte diplomovou práci v jednom vyhotovení a nechte ji svázat. Práce se tiskne oboustranně, pouze titulní strana a prohlášení (příp. poděkování) budou vytištěny jednostranně. Tisk, stejně jako vazbu vaší diplomové práce můžete zadat Polygrafii TUL, vchod z parkoviště za budovou H.
- Do diplomové práce volně vložte podepsané údaje o kvalifikační práci (bod VII.)
- Výtisk diplomové práce odevzdejte vedoucímu DP nebo na sekretariátu katedry, pod níž spadá vedoucí vaší diplomové práce.
- Po úspěšné obhajobě diplomové práce si student DP odnáší.
- Diplomové práce jsou veřejně přístupné! Nelze žádat o jejich utajení!
- Minimum 35 kreditů za AR – Následně je každý student (a to i v dalších ročnících) povinnen za každý svůj ročník získat minimálně 35 kreditů. Mezním termínem pro splnění této podmínky je konec zkouškového období letního semestru, respektive konec akademického roku.
STÁTNÍ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA OBOROVÁ
- Konkrétní termíny naleznete v harmonogramu studia.
- Vypsané komise s časovým harmonogramem a detailními informacemi o konání SZZ se vypisuje cca 1-2 týdny předem, a sice v aktuálních Zprávách (nejen) pro studenty.
- POZNÁMKA: Státní závěrečná zkouška z ekonomie se skládá v prvním ročníku navazující magisterského studia, tudíž ji naleznete v předešlém přehledu.
- PŘED STÁTNICEMI:
- Přihlášení se na k SZZ – Student se musí přihlásit na SZZ skrze IS STAG (jako přihlášení na předmět).
- Konkrétní termíny státnic oznamuje děkan.
- Státnicové komise – Komise se sestavují po přihlášení všech studentů. Následně jsou nasdíleny na fakultním webu.
- Formulář o průběhu studia – Na studijní oddělení je nutné odevzdat Formulář o průběhu studia, který je ke stažení na IS STAG (Moje studium > Průběh studia)
- Konkrétní mezní termíny naleznete v harmonogramu studia.
- Podepsaný formulář je možné na studijní oddělení poslat poštou, anebo vhodit do jejich schránky (u dveří studijního oddělení).
- Prezentace obhajoby – Student musí poslat svou prezentaci k obhajobě diplomové práce tajemníkovi komise minimálně 1 den před konáním státnic.
- Prezentaci je třeba poslat ve formátu .PPT(X), nebo PDF.
- Měla by mát cca 10 snímků.
- -
- DEN STÁTNIC:
- Studenti jsou povinni přijít vhodně oděni s platným studentským průkazem (nebo s jiným průkazem totožnosti).
- Na budově H musí být přítomni minimálně 40 minut před začátkem své zkoušky. Někdy se může stát, že se některý ze zkoušených nedostaví, nebo zkouška netrvá plných 20 minut. V takovýchto případech se harmonogram zkoušek posouvá.
- Průběh SZZ – Před státnicovou komisi je student povolán tajemníkem (většinou to bývají studenti doktorského studia).
- Student se tajemníkovi identifikuje platným průkaz (ISIC, OP, aj.).
- Zkoušková část státnice je rozdělena na dvě 20minutové části – první je obhajoba diplomové práce, druhá odborná rozprava.
- Student má na obhajobu diplomové práce 20 minut.
- Prezentace by však neměla překročit 7 minut.
- Po prezentaci komise klade otázky (ohledně diplomové práce.
- Po obhajobě následuje odborná rozprava, která taktéž trvá 20 minut.
- Komise pokládá otázky, které pramení jak z okruhů SZZ, tak z tématu diplomové práce.
- Výsledky SZZ – O způsobu vyhlášení výsledků rozhoduje vedoucí komise.
- Neprodleně po zkoušce: Student je odzkoušen, poslán na moment zadveře a po krátké domluvě je povolán zpět k vyslechnutí výsledku.
- Kolektivně po dopoledním/odpoledním bloku: Studenti jsou po odzkoušení celého bloku povoláni zpět před komisi k vyslechnutí výsledku.
- Úspěšné státnice – Po úspěšných státnicích se z našich studentů stávají naši absolventi.
- Po emailové domluvě si mohou na studijním oddělení vyzvednout potvrzení o ukončení studia.
- Slavnostní promoce – O promocích budou naši absolventi včas informováni.
DALŠÍ AKTIVITY A DOPORUČENÍ:
- Na začátku každého semestru se pro každý ročník pořádá informační schůzka, kde proděkan pro studijní záležitosti s poradcem studenta (a případně i garantem studia) navštíví studenty v jedné ze společných přednášek a a představí jim veškeré povinnosti, které je v daném semestru čekají.
- Během každého zkouškového období probíhá na IS STAG Hodnocení kvality výuky. Zde se může student vyjádřit jak k chodu fakulty, tak k jednotlivým předmětům, které v semestru absolvoval. Hodnocení lze vyplnit anonymně. Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá a proto prosíme všechny studenty, aby vyplnění kvality velmi zvážili.
Sledujte nás na Facebooku