overlay

VR a Eye-trackingová laboratoř

VR a Eye-trackingová laboratoř na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci je moderní výzkumné pracoviště vybavené špičkovými technologiemi pro analýzu vizuální pozornosti, biometrických reakcí a interakce uživatelů s virtuálním prostředím. Laboratoř slouží k podpoře vědeckého výzkumu v oblastech marketingu, behaviorální ekonomie, uživatelského testování a dalších disciplín zaměřených na chování spotřebitelů a efektivitu vizuálních podnětů.

Základní údaje o laboratoři

Laboratoř byla vybavena za podpory opěračního programu Jan Ámos Komenský, projektu Infrastrukturní zázemí doktorských studijních programů na TUL a poskytuje studentům i akademikům unikátní možnosti pro výzkum a testování v oblastech souvisejících s vizuální pozorností, virtuální realitou a biometrickými reakcemi.

Díky pokročilému vybavení lze v laboratoři provádět široké spektrum výzkumných studií. Skromný výčet následuje.

  • Eye-tracking analýza: sledování vizuální pozornosti uživatelů při interakci s webovými stránkami, reklamními materiály, rozhraními aplikací či fyzickými produkty.
  • Virtuální realita a uživatelské chování: testování reakcí na simulované prostředí, výzkum orientace v prostoru a kognitivní zátěž uživatelů.
  • Biometrická měření: sledování fyziologických reakcí jako srdečního rytmu (ECG) nebo galvanické reakce kůže (GSR) v kombinaci s vizuálními podněty.
  • Marketingová a spotřebitelská analýza: zkoumání efektivity reklamních kampaní, vizuální atraktivity produktových obalů a rozvržení prodejních prostor.
  • Testování mobilních a webových aplikací: analýza uživatelského zážitku při práci s digitálními platformami.
  • Zákaznická zkušenost a nákupní chování: zkoumání rozhodovacího procesu zákazníků, optimalizace layoutu prodejen a analýza efektivity cenových strategií.
  • Personalizace marketingu: využití biometrických dat a eye-trackingu k lepšímu pochopení individuálních preferencí zákazníků a zlepšení cílení reklamních kampaní.
  • Ekonomické aspekty designu a komunikace: zkoumání efektivity různých vizuálních prvků na webových stránkách, reklamních bannerech a tištěných materiálech.
  • Vliv digitálních technologií na rozhodovací procesy: sledování pozornosti a emocí při online nakupování, interakci s chatboty a digitálními asistentkami.
  • Analýza pracovního prostředí a ergonomie: využití VR pro simulace pracovních procesů, analýza efektivity školení zaměstnanců v různých virtuálních podmínkách.

Vybavení laboratoře

Fotografie z VR Laboratoře

 

KONTAKT:

VR laboratoř
Ekonomická fakulta TUL
Voroněžská 13
460 01 Liberec 1

Konraktní osoba: Ing. Jitka Vávrová, Ph.D.
Kontaktní e-mail: vrlab@tul.cz

 

Sledujte nás na Facebooku

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.