Organizace třetího ročníku bakalářského studia
Na této stránce naleznete povinnosti všech studentů třetího ročníku bakalářského studia, včetně informací o odevzdávání bakalářských prací a průběhu státních závěrečných zkoušek. Budete-li mít další dotazy, obraťte se prosím na poradce studenta Ondřeje Michala, nebo na proděkana pro studijní záležitosti Ing. Otakara Ungermana, Ph.D.
PŘED ZAČÁTKEM STUDIA:
- Zápis do vyššího ročníku – Na začátku září je třeba se zapsat se do dalšího ročníku. To se provádí skrze IS STAG (Moje studiu > Průběh studia > Výsledky studia). Zde je třeba potvrdit správnost zápisových listů A a B. Po potvrzení správnosti se zpřístupní tlačítko Provést zápis.
- Neprovede-li student zápis do vyššího ročníku, bude mu ukončeno studium.
- Předzápis předmětů – Povinností každého studenta je zapsat si rozvrh. Narozdíl od prvního ročníku, nyní je třeba zapsat si předměty na oba semestry.
- Zapsání předmětu prvního ročníku z důvodu jeho opakování je umožněno později – přednost zápisu na tyto předměty mají právě studenti prvních ročníků.
STUDENTSKÉ POVINNOSTI:
- Tvorba konkrétního zadání bakalářské práce – Během měsíce září (nebo dříve, stanoví-li tak vedoucí BP) si student po konzultaci s vedoucím bakalářské práce vytvoří v IS STAG konkrétní zadání BP (v záložce Témata VŠKP).
- Student zadá do IS STAG:
- Název tématu v českém a anglickém jazyce (konkrétní název práce student může změnit a nahrát do STAGu při závěrečném nahrávání informací o ZP),
- zásady pro vypracování (v podobě číslovaného seznamu) musí být v souladu s názvem BP a musí odpovídat tomu, co má student v BP řešit,
- seznam doporučené aktuální literatury. Seznam musí splňovat požadavky ČSN ISO 690:2022, podrobnosti obsahuje směrnice č. 1/2019.
- Pod seznam literatury za dva odskočené řádky uvede jméno konzultanta a jeho pracovní pozici. Platí pouze pro studijní programy Informační management a Systémové inženýrství a informatika.
- student zvolí „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“ a stiskne „Uložit“.
- Vedoucí práce zkontroluje údaje vložené studentem do IS STAG, a popřípadě se domluví se studentem na úpravách. Po konečných úpravách pedagog zvolí „Učitelem schválen doplňovací podklad VŠKP“ a stiskne „Uložit“. Téma musí být takto uloženo do 8. října.
- Garant studijního programu (resp. specializace) odsouhlasí konkrétní zadání v IS STAG prostřednictvím hromadného schvalování témat v polovině října. Následně zadání prostřednictvím hromadného schvalování v IS STAG schválí děkan EF TUL do konce října.
- V případě neschválení děkanem nebo garantem studijního programu (resp. specializace) se zadání vrací zpět k úpravám studentovi. Po schválení zadání děkanem sekretariát příslušné katedry vygeneruje v IS STAG zadání BP. (Sekretariát doplní rozsah práce a platnost zadání).
- Zodpovědnost za správnost vyplnění formuláře i údajů v IS STAG zůstává na studentovi. Zadání má platnost dva roky.
- Odevzdání BP – Student musí odevzdat bakalářskou práci před konáním státnic.
- Minimum 35 kreditů za AR – Student je povinnen za každý svůj ročník získat minimálně 35 kreditů. Mezním termínem pro splnění této podmínky je konec akademického roku.
STÁTNÍ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA (SZZ)
- Přihlášení se na k SZZ – Student se musí přihlásit na SZZ skrze IS STAG (jako přihlášení na předmět).
- Konkrétní termíny státnic oznamuje děkan.
- Státnicové komise – Komise se sestavují po přihlášení všech studentů. Následně jsou nasdíleny na fakultním webu.
- Formulář o průběhu studia – Na studijní oddělení je nutné odevzdat Formulář o průběhu studia, který je ke stažení na IS STAG (Moje studium > Průběh studia)
- Formulář je možné na studijní oddělení poslat poštou, anebo vhodit do jejich schránky (u dveří studijního oddělení).
- Konkrétní mezní termíny naleznete v harmonogramu studia.
- Prezentace obhajoby – Student musí poslat svou prezentaci k obhajobě bakalářské práce tajemníkovi komise minimálně 1 den před konáním státnic.
- Prezentaci je třeba poslat ve formátu .PPT(X), nebo PDF.
- Měla by mát cca 10 snímků.
- -
- Den konání SZZ – Studenti jsou povinni přijít vhodně oděni s platným studentským průkazem (nebo s jiným průkazem totožnosti).
- Na budově H musí být přítomni minimálně 40 minut před začátkem své zkoušky. Někdy se může stát, že se některý ze zkoušených nedostaví, nebo zkouška netrvá plných 20 minut. V takovýchto případech se harmonogram zkoušek posouvá.
- -
- Průběh SZZ pro studenty studijních programů Podniková ekonomika a pro Mezinárodní ekonomické vztahy
- Před státnicovou komisi je student povolán tajemníkem (většinou to bývají studenti doktorského studia).
- Student se tajemníkovi identifikuje platným průkaz (ISIC, OP, aj.).
- Student si následně vylosuje dvě zkouškové otázky – jedna je z okruhu společného základu, jedna z okruhu studijní specializace.
- Student má následně 35 minut na přípravu (na tzv. potítku). Zde si udělá přípravu k vylosovaným otázkám. S přípravou je po uplynutí času předvolán ke komisi.
- Zkoušková část státnice je rozdělena na 2 části – první je obhajoba bakalářské práce, druhá odborná rozprava.
- Obhajoba bakalářské práce by neměla trvat déle než 15 minut, samostatná prezentace by neměla překročit 7 minut. Po prezentaci může komise pokládat doplňující otázky.
- Odborná rozprava by neměla trvat déle než 20 minut, během kterých musí přesvědčit komisi o svých znalostech na vylosovaná témata. Nad každým z témat by měl strávit právě polovinu vyhrazeného času (tedy 10 minut).
- Průběh SZZ pro studenty studijního programu Informační management
- Před státnicovou komisi je student povolán tajemníkem (většinou to bývají studenti doktorského studia).
- Student se tajemníkovi identifikuje platným průkaz (ISIC, OP, aj.).
- SZZ je u Informačního managementu rozdělena na dvě části:
- Obhajoba bakalářské práce a
- Odborná rozprava.
- Student má na obhajobu bakalářské práce 20 minut.
- Prezentace by měla optimálně trvat 10 minut.
- Po prezentaci klade komise otázky (o BP).
- Po obhajobě BP následuje odborná rozprava.
- Členové komise pokládají 20 minut otázky, které pramení
- jak z tématu BP, tak z okruhů SZZ (viz snímek 2).
- -
- Výsledky SZZ – O způsobu vyhlášení výsledků rozhoduje vedoucí komise.
- Neprodleně po zkoušce: Student je odzkoušen, poslán na moment zadveře a po krátké domluvě je povolán zpět k vyslechnutí výsledku.
- Kolektivně po dopoledním/odpoledním bloku: Studenti jsou po odzkoušení celého bloku povoláni zpět před komisi k vyslechnutí výsledku.
- Úspěšné státnice – Po úspěšných státnicích se z našich studentů stávají naši absolventi.
- Po emailové domluvě si mohou na studijním oddělení vyzvednout potvrzení o ukončení studia.
- Slavnostní promoce – O promocích budou naši absolventi včas informováni.
DALŠÍ AKTIVITY A DOPORUČENÍ:
- Na začátku každého semestru se pro každý ročník pořádá informační schůzka, kde proděkan pro studijní záležitosti s poradcem studenta (a případně i garantem studia) navštíví studenty v jedné ze společných přednášek a a představí jim veškeré povinnosti, které je v daném semestru čekají.
- Během každého zkouškového období probíhá na IS STAG Hodnocení kvality výuky. Zde se může student vyjádřit jak k chodu fakulty, tak k jednotlivým předmětům, které v semestru absolvoval. Hodnocení lze vyplnit anonymně. Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá a proto prosíme všechny studenty, aby vyplnění kvality velmi zvážili.
Sledujte nás na Facebooku