Podle průzkumu IPSOS pro AMSP ČR, pouze 48 % firem hodnotí své digitální znalosti jako „dobré“. I proto sedm z deseti nových uchazečů přijímaných do malých firem musí prokázat slušné digitální znalosti. Za ty nejdůležitější považují drobní podnikatelé práci s webem (85 %), ovládání elektronické komunikace (81 %), práci na sociálních sítích (63 %). 10 % oslovených firem se vážně zajímá tzv. Big Data a 8 %. Plných 92 % podnikatelů považuje digitální znalosti za zásadní pro jejich růst. Podle indexu digitální ekonomiky a společnosti (DESI) Česká republika zaujímala v roce 2018 mezi 28 členskými státy EU 17. místo se skóre 54 bodů. Česká republika se tedy nachází ve skupině zemí se středně dobrými výsledky. Na druhou stranu se v porovnáním s předchozím rokem snížilo skóre České republiky, pokud jde o podíl specialistů v oboru informačních a komunikačních technologií (IKT). V ekonomice, kterou charakterizuje téměř plná zaměstnanost a vysoká poptávka po osobách s technickou kvalifikací, je čím dál těžší najít odborníky v oblasti IKT: 67 % podniků v roce 2017 uvádělo, že májí problém najít odborníky v oblasti IKT, což představuje druhý nejvyšší podíl v rámci EU a nárůst oproti 47 % v roce 2012.
Projekt e-Podnikání nabízí online kurzy Facebook, Instagram, Grafika, Data Mining, Google Analytics a Google Adwords.
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.