Home Aktuality EF TUL: Rekordman v počtu přihlášek do studia

 

Následuje text pochází z článku Radka Pirkla Na libereckou univerzitu přišlo o téměř 800 přihlášek více z online zpravodaje T-UNI. Celý je k přečtení zde.

 

Nárůst počtu přihlášek hlásí téměř všechny fakulty TUL: výrazný byl na fakultě zdravotnických studií, fakultě umění a architektury i fakultě strojní. Rekordmankou prvního kola přijímacího řízení je ekonomická fakulta, kam přišlo o 400 přihlášek více než loni, to je nárůst o více jak 35 %. Podle vedení univerzity i děkanů jsme úspěšnější v oslovování mladé generace.

 

Rekordmankou TUL letošního prvního kola přijímacího řízení je Ekonomická fakulta. Přihlášek tam letos na jaře přišlo o rovných 400 více. Zatímco loni to bylo 1124, dnes je to 1524. „Dlouhodobě budujeme vztahy se středními školami v Libereckém kraji, ale i mimo něj. Vysíláme naše studenty na jejich domácí střední školy, aby tam sdíleli s žáky maturitních ročníků své zkušenosti a zážitky ze studia na naší fakultě. Také realizujeme profesionální komunikační kampaň na sociálních sítích cílící na naše potenciální uchazeče, a ta letošní je vyloženě povedená. Úzce při její přípravě spolupracujeme s našimi absolventy, ale velký dík patří celé společnosti SMWORKS, která pro nás kampaň zajišťuje. A v neposlední řadě se snažíme na fakultě vytvářet kolegiální a přátelské prostředí a skrz něj pracovat na dobrém jménu Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. Snad to nebude znít příliš neskromně, ale věřím, že se nám to daří a odráží se to i v zájmu o studium u nás,“ uvádí děkan Ekonomické fakulty TUL Aleš Kocourek faktory, které stojí za úspěchem fakulty mezi uchazeči a uchazečkami o studium.

 

Podle něj se obecně do vzrůstajícího zájmu o studium na vysoké škole promítla také situace kolem přijímacích řízení na střední školy, kdy se ve veřejném prostoru dostalo hodně pozornosti a publicity převisu počtu zájemců o střední školy nad kapacitami škol v některých krajích. „Domníváme se, že se to odrazilo také v chování letošních maturantů a v jejich snaze podat si přihlášky ke studiu na víc vysokých škol,“ dodává Aleš Kocourek.

 

Ekonomická fakulta TUL v úvodu tohoto měsíce otevřela druhé kolo přijímacího řízení, které je standardem také na dalších našich fakultách. Celkové počty přihlášených na Technickou univerzitu v Liberci tedy ještě porostou. Má však smysl se hlásit i na fakulty, kam přišlo přihlášek už od výrazně více uchazečů, než fakulta může pojmout?

 

„Smysl to určitě má. Druhé kolo přijímacího řízení zaměřujeme hlavně na ty uchazeče ze středních škol, kterým se z různých důvodů nepodařilo úspěšně absolvovat celou maturitu (ale společnou část – tzv. didaktický test – mají již za sebou). Chceme jim dát příležitost začít ještě letos studovat na naší univerzitě. Cílíme ale také na uchazeče o navazující magisterské studium, kteří své bakalářské studium ukončí až během letních prázdnin. I jim dává druhé kolo přijímacího řízení šanci pokračovat v jejich studiu rovnou od září,“ vysvětluje Aleš Kocourek, děkan EF TUL.

 

⇗ Celý článek na T-UNI

⇗ Další článek na portále GENUS

Sledujte nás na Facebooku

Na téma TOURISM IN CRYSTAL VALLEY...

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.