Home Aktuality Ohlédnutí: Noc vědců

 

V pátek 25. září 2025 se od 17:00 do 22:00 konala na půdě Technické univerzity v Liberci (v budovách A, B, C, E3, F, G, L a P) celorepubliková, populárně-naučná akce Noc vědců, kde se výzkumnice a výzkumníci napříč univerzitou pochlubili svými projekty a dosaženými úspěchy. Tématem letošního ročníku bylo BOHATSTVÍ a naše fakulta se opět plnohodnotně zapojila! Program Ekonomické fakulty TUL i letos organizovala Katedra marketingu a obchodu. Na několika stanovištích na 3. patře budovy G se účastníci těšili z plno her, soutěží, kvízů, tajenek, šifer a workshopů. Naší fakultu jste mohli navštívit na následujících stanovištích:

⇗ Článek o této události naleznete i na T-UNI

Měšec na bohatství: kreativní dílna s vědeckým přesahem

Co je vaším skutečným bohatstvím? Není to jen o penězích. Možná klid, radost, sny nebo blízkost rodiny... Přijďte si vyrobit symbolický měšec na své poklady – tvořivě, smysluplně a klidně s celou rodinou. Odnesete si vlastnoruční výrobek i připomínku toho, co má skutečnou hodnotu, co je opravdu důležité. Kreativní dílna pro děti i dospělé v rámci Noci vědců.

VR zóna: Bohatství zážitků

Ukázka marketingu budoucnosti a prokázání bohatství zážitků skrze virtuální realitu.

Cesta za skutečným bohatstvím (Interaktivní herní stanoviště pro děti i rodiče)

Vydej se s námi na dobrodružnou cestu plnou vědomostí, přátelství, přírody a dalších druhů bohatství! V této zábavné a poučné hře děti poznají, že bohatství neznamenají jen peníze, ale i věci, které se nedají koupit. Pomocí herního plánu a záznamové karty budou sbírat různé formy bohatství při plnění jednoduchých úkolů.

Od zlata k datům - jak se mění bohatství v čase?

Co vlastně znamená „být bohatý“? V různých dobách to znamenalo různé věci – kdysi to byla půda, dobytek, zlato… dnes je to častěji nemovitost, portfolio akcií nebo dokonce data. A v budoucnu? Možná bude bohatství definovat přístup k informacím, schopnost adaptace nebo duševní pohoda. V rámci letošní Noci vědců se za katedru financí a účetnictví zamýšlíme nad tím, jak se mění pohled na bohatství, jak úzce (nebo naopak volně) souvisí s penězi a co vlastně dnes vnímáme jako hodnotu. Je opravdu všechno, co má cenu, vyjádřitelné penězi? A dá se všechno, co má hodnotu, spočítat?

Bohatství skryté ve značkách

David Ogilvy řekl, že "značka je to, co vám zůstane, když vyhoří celá fabrika". Značka nehraje důležitou roli jen při našem rozhodování o nákupu, ale pro firmy často znamená velkou hodnotu, kterou lze vyjádřit v penězích.

Bývalý CEO společnosti Johnson and Johnson Eda Burke definoval značku takto: „Značka je čistá současná hodnota kumulované důvěry, která je výsledkem minulých marketingových aktivit vlastníků“ . Které značky mají největší hodnotu? Dovedete značky seřadit dle jejich hodnoty?

Velké alchymistické pokusy: Měď se mění ve zlato (a stříbro taky)!

Magická laboratoř pro malé i velké badatele. Přijďte nahlédnout do tajemství alchymistické dílny, kde se (skoro) podle prastarých rukopisů mění obyčejná měď ve vzácné kovy! Vědecký pracovník a dvorní alchymista v jedné osobě vám předvede transmutaci, za kterou by se nemusel stydět ani sám magistr Edward Kelley.

Crosswords and quizes

Lidé si mohou vyzkoušet své jazykové znalosti na téma peníze, mince a bohatství v kvízu nebo křížovce nejen v angličtině, ale i francouzštině, němčině a španělštině.

Děkujeme všem příznivcům za návštěvu a těšíme se na další společný ročník!

Sledujte nás na Facebooku

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.