overlay

Vnitřní předpis Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci

Statut Ekonomické fakulty TUL

KE STAŽENÍ ZDE

 

Část I.
Základní ustanovení

Článek 1
Fakulta

 

(1)  Úplný název fakulty zní „Ekonomická fakulta Technické univerzity v Liberci“. Používá kulaté razítko se státním znakem České republiky a textem „Technická univerzita v Liberci Ekonomická fakulta“.

 

(2) Ekonomická fakulta (dále jen „fakulta“) Technické univerzity v Liberci používá pro své označení zkratku EF TUL.

 

(3) Sídlem fakulty je Liberec.
Adresa: Studentská 1402/2, Liberec I, PSČ 461 17
IČ: 46747885
Webové stránky: www.ef.tul.cz

 

(4) V mezinárodním styku používá fakulta buď úplného názvu v jazyce českém, nebo úplného názvu v jazyce anglickém: „Faculty of Economics, Technical University of Liberec“, nebo úplného názvu v jazyce francouzském: „Faculté d‘ Économie, Université Technique de Liberec“, nebo úplného názvu v jazyce německém: „Wirtschaftsfakultät, Technische Universität Liberec“, nebo úplného názvu v jazyce ruském: „Экономический факультет, Tехнический университет в Либерцe“.

 

(5) Fakulta je součástí Technické univerzity v Liberci (dále jen „univerzita“), jež je veřejnou vysokou školou univerzitního typu podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon“) a ve své činnosti se tímto zákonem řídí.

 

 

Článek 2
Právní předchůdce

Fakulta je právním nástupcem Hospodářské fakulty zřízené rozhodnutím akademického senátu univerzity ze dne 17. 3. 1992 s účinností od 1. 5. 1992. Změna názvu na „Ekonomická fakulta“ byla schválena akademickým senátem fakulty dne 3. 2. 2009 a akademickým senátem univerzity dne 10. 2. 2009.

 

 

Článek 3
Vnitřní normy

(1) Vnitřní normy fakulty jsou:

a) Směrnice, které jsou obecným nástrojem řízení bez časového omezení zajišťující stejné řešení obdobných činností.

b) Příkazy, které jsou konkrétním časově omezeným nástrojem řízení. Ukládají se jimi jednotlivé úkoly s uvedením termínu splnění a, je-li to možné, se jménem pracovníka odpovědného za jeho splnění.

 

(2) Vnitřní normy vydává v rozsahu svých kompetencí stanovených zákonem, statutem univerzity a tímto statutem děkan fakulty.

 

 

Část II.
Hlavní činnost

Článek 4
Vzdělávací činnost

(1) Vzdělávací činnost uskutečňuje fakulta v rámci akreditovaných studijních programů a programů celoživotního vzdělávání.

 

(2) Návrhy programů celoživotního vzdělávání předává děkan po vyjádření akademického senátu ke schválení vědecké radě.

 

 

Článek 5
Rámcové podmínky pro přijetí ke studiu a způsob podávání přihlášek

(1) Podmínky pro přijetí ke studiu ve studijních programech upravuje zákon a statut univerzity.

 

(2) Uchazeči jsou přijímáni ke studiu ve studijních programech na základě přijímací zkoušky.

 

(3) Přihlášky ke studiu ve studijních programech podává uchazeč v elektronické podobě.

 

 

Článek 6
Podmínky studia cizinců

Podmínky studia cizinců určuje statut univerzity.

 

 

Článek 7
Průběh a ukončení studia

(1) Průběh a ukončení studia ve všech studijních programech se řídí studijním a zkušebním řádem univerzity a zákonem.

 

(2) Termín zápisu do studia stanoví děkan.

 

(3) Členění akademického roku stanoví rektor, nutné odchylky podmíněné specifiky fakulty děkan.

 

(4) Absolventům studia v programech celoživotního vzdělávání, kteří splnili požadavky programu, vydává univerzita osvědčení.

 

 

Článek 8
Poplatky spojené se studiem

(1) Poplatek za přijímací řízení, poplatek za prodlouženou dobu studia a poplatek za studium v cizím jazyce upravuje a určuje statut univerzity.

 

(2) Výši a způsob úhrady za studium v programech celoživotního vzdělávání stanoví vnitřní norma fakulty.

 

(3) Výši dalších poplatků za administrativní úkony na vyžádání stanoví směrnice kvestora.

 

 

Článek 9
Tvůrčí činnost

Fakulta vykonává vědeckou, výzkumnou, vývojovou a inovační nebo další tvůrčí činnost (dále jen „tvůrčí činnost“) a to:

a) tvůrčí činnost v souvislosti s uskutečňováním studijních programů,

b) institucionální výzkum formou interních výzkumných grantů,

c) účelový výzkum na základě projektů získaných ve veřejných soutěžích (zejména Grantové agentury České republiky, Technologické agentury České republiky, ministerstev, Evropské unie),

d) průmyslový a aplikovaný výzkum a vývoj na základě smluv se soukromými a veřejnými právnickými osobami a z prostředků získaných z nadací a darů.

 

 

Článek 10
Hodnocení činnosti

(1) Fakulta každoročně hodnotí svou činnost.

 

(2) Každoročně zpracovává zprávu o činnosti fakulty. Předkládání, projednání a schvalování zprávy upravuje zákon.

 

(3) Každoročně zpracovává výroční zprávu o hospodaření fakulty. Předkládání, projednání a schvalování zprávy upravuje zákon.

 

(4) Každoročně zpracovává plán realizace strategického záměru fakulty. Předkládání, projednání a schvalování zprávy upravuje zákon.

 

 

Část III.
Organizace fakulty

Článek 11
Organizační struktura

(1) Součástmi fakulty jsou:

a) děkanát,
b) katedry,
c) celofakultní zařízení.

 

(2) Seznam součástí fakulty a jejich zkratky jsou uvedeny v příloze přehled pracovišť.

 

 

Článek 12
Katedra

(1) Vedoucího katedry jmenuje děkan na základě výběrového řízení na čtyřleté funkční období, děkan jej i odvolává. Funkci vedoucího katedry může tatáž osoba vykonávat na téže katedře nejvýše dvě bezprostředně po sobě jdoucí funkční období.

 

(2) Vedoucího katedry zastupuje zástupce určený vedoucím, a to v rozsahu jím stanoveném, v době nepřítomnosti ve všech věcech, které nesnesou odkladu.

 

(3) Tajemník katedry, jehož pověřuje vedoucí katedry, pomáhá vedoucímu katedry v jeho řídící a organizační činnosti.

 

 

Část IV.
Orgány fakulty

Článek 13
Samosprávné akademické a další orgány

(1) Samosprávnými akademickými orgány fakulty podle zákona jsou:

a) akademický senát,
b) děkan,
c) vědecká rada,
d) disciplinární komise.

 

(2) Dalším orgánem fakulty je podle zákona tajemník.

 

(3) Akademickou obec fakulty tvoří akademičtí pracovníci působící na fakultě a studenti zapsaní na fakultě.

 

(4) Právo svolat akademickou obec má děkan, nebo předseda akademického senátu.

 

 

Článek 14
Akademický senát fakulty

(1) Akademický senát fakulty (dále jen „senát“) má 12 členů, z toho 8 akademických pracovníků tvoří komoru akademických pracovníků a 4 studenti tvoří komoru studentů.

 

(2) Funkční období člena senátu je tříleté a začíná ustanovující schůzi nově zvoleného senátu.

 

(3) Členství v senátu zaniká před uplynutím funkčního období dnem:

a) zániku členství v příslušné části akademické obce, za kterou byl člen zvolen,
b) odstoupení, které odstupující člen písemně oznámil předsedovi senátu,
c) zvolení, nebo jmenování do některé funkce neslučitelné s členstvím v senátu podle zákona.

 

(4) Děkanát vytváří podmínky pro činnost senátu.

 

(5) Senát je oprávněn vyžádat si odborné posudky a konzultace.

 

(6) Senát koná podle zákona.

 

(7) Podrobnosti voleb a způsob jednání senátu jsou stanoveny ve vnitřních předpisech s názvem volební řád akademického senátu a jednací řád akademického senátu.

 

 

Článek 15
Děkan

(1) Děkan zejména:

a) je představitelem fakulty, řídí ji, zastupuje, jedná a rozhoduje ve věcech fakulty, pokud zákon nestanoví jinak, v souladu se statutem univerzity a tímto statutem,
b) vykonává další činnosti potřebné k provozu fakulty v souladu se zákonem, statutem univerzity a tímto statutem.

(2) Děkana zastupují v rozsahu jím určeném proděkani.

(3) V nepřítomnosti zastupuje děkana v plném rozsahu ve věcech, které nesnesou odkladu, proděkan určený děkanem.

(4) Odvolání děkana upravuje § 27 odst. 4 zákona. Návrh na odvolání děkana může podat nejméně 6 senátorů a to pouze v případě, kdy děkan závažným způsobem neplní své povinnosti nebo závažným způsobem poškozuje zájem fakulty. Návrh je projednán senátem bez zbytečného odkladu.

 

 

Článek 16
Proděkani

Proděkani:

a) odpovídají za svoji činnost děkanovi,
b) vzájemně se zastupují způsobem, který určí děkan.

 

 

Článek 17
Vědecká rada

Právní postavení, složení a působnost vědecké rady fakulty jsou dány § 29 a § 30 zákona. Jednání a činnost vědecké rady se řídí vnitřním předpisem s názvem jednací řád vědecké rady fakulty.

 

 

Článek 18
Disciplinární komise fakulty

(1) Disciplinární komise projednává disciplinární přestupky studentů zapsaných na fakultě a předkládá návrh na rozhodnutí děkanovi.

 

(2) Disciplinární komise je čtyřčlenná, z toho polovinu tvoří studenti.

 

(3) Jednání disciplinární komise se řídí vnitřním předpisem s názvem disciplinární řád fakulty pro studenty.

 

 

Článek 19
Tajemník

(1) Tajemníka fakulty jmenuje na základě výběrového řízení děkan. Děkan jej i odvolává.

 

(2) Tajemník fakulty řídí hospodaření a vnitřní správu fakulty v rozsahu stanoveném děkanem.

 

(3) Tajemník je podřízen děkanovi. Děkanovi je odpovědný za zákonnost a hospodárnost vynakládání finančních prostředků a vnitřní správu fakulty.

 

(4) Tajemník spolupracuje s proděkany a s kvestorem.

 

 

Článek 20
Poradní orgány

Stálým poradním orgánem děkana je kolegium děkana (dále jen „kolegium“). Členy kolegia jsou děkan, proděkani, tajemník, předseda senátu, vedoucí kateder a garanti studijních programů.

 

 

Část V.
Akademičtí pracovníci, ostatní zaměstnanci fakulty a studenti

Článek 21
Studenti

(1) Postavení, práva a povinnosti studentů stanoví zákon, statut univerzity a studijní a zkušební řád univerzity.

 

(2) Udělování stipendií se řídí stipendijním řádem.

 

 

Článek 22
Akademičtí pracovníci a ostatní zaměstnanci fakulty

(1) Postavení, práva a povinnosti zaměstnanců fakulty určuje zákoník práce, zákon a dále organizační řád univerzity, pracovní řád univerzity a další vnitřní předpisy univerzity.

 

(2) V případě, že akademický pracovník fakulty je současně i studentem fakulty, řídí se jeho příslušnost ke komoře studentů, nebo ke komoře akademických pracovníků tím stavem, který nastal dříve.

 

(3) Pracovní místa akademických pracovníků, ostatních zaměstnanců, tajemníka fakulty, vedoucích kateder a dalších pracovišť fakulty se obsazují výběrovým řízením v souladu se zákonem.

 

(4) Výběrové řízení probíhá v souladu s řádem výběrového řízení pro obsazování míst akademických pracovníků a některých dalších zaměstnanců, který je vnitřním předpisem univerzity.

 

(5) Všichni zaměstnanci fakulty jsou zaměstnáni na základě pracovní smlouvy a jsou v pracovně právním vztahu k univerzitě.

 

 

Část VI.
Akademické obřady

Článek 23
Akademické obřady

(1) Akademické obřady, použití insignií, talárů a promoce určuje statut univerzity.

 

(2) Imatrikulační slib studentů a promoční slib absolventů se řídí statutem univerzity.

 

 

Část VII.
Hospodaření fakulty

Článek 24
Hospodaření fakulty

(1) Fakulta samostatně hospodaří s prostředky jí přidělenými univerzitou, dále s prostředky získanými vlastní projektovou a hospodářskou činností.

 

(2) Katedry samostatně hospodaří s prostředky přidělenými děkanem fakulty, dále s prostředky získanými vlastní projektovou a hospodářskou činností.

 

(3) Fakulta hospodaří v souladu s pravidly hospodaření univerzity uvedených ve statutu univerzity.

 

 

Část VIII.
Závěrečná ustanovení

Článek 25
Seznam příloh a dalších vnitřních předpisů

(1) Seznam příloh tohoto statutu:

a) přehled pracovišť

 

(2) Dalším vnitřním předpisem ve smyslu zákona je:

a) volební řád akademického senátu fakulty,
b) jednací řád akademického senátu fakulty,
c) jednací řád vědecké rady fakulty,
d) disciplinární řád fakulty pro studenty,
e) jednací řád oborových rad,
f) stipendijní řád,
g) řád pro udělování pamětních medailí.

 

 

Článek 26
Platnost statutu

(1) Statut Ekonomické fakulty TUL se všemi přílohami schválený akademickým senátem univerzity dne 17. 3. 2015 včetně změn realizovaných před datem schválení akademickým senátem univerzity uvedeným v čl. 26 odst. 2 tohoto statutu se zrušuje.

 

(2) Statut fakulty se všemi přílohami byl schválen podle § 27 odst. 1 písm. b) zákona akademickým senátem fakulty 23. 5. 2017 a podle § 9 odst. 1 písm. b) zákona akademickým senátem univerzity 20. 6. 2017.

 

(3) Tento statut nabývá platnosti a účinnosti dnem schválení akademickým senátem univerzity.

 

 


 

Příloha

PŘEHLED PRACOVIŠŤ FAKULTY

Děkanát fakulty (DEF)
Dean´s Office
Dekanat
Services de doyen
Деканат факультета

 

Redakce časopisu E+M (RME)
Editorial Office of the Journal E+M
Redaktion der Zeitschrift E + M
La rédaction de la revue E+M
Редакция журнала Э + М

 

Kancelář studií a analýz (KAS)
Office of Studies and Analyses
Büro für Studien und Analysen
Bureau d'études et d'analyse
Бюро проектов и анализов

 

Katedra podnikové ekonomiky a managementu (KPE)
Department of Business Administration and Management
Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre und Management Département de l´économie d´entreprise et du management
Кафедра экономики предприятия и менеджмента

 

Katedra informatiky (KIN)
Department of Informatics
Lehrstuhl für Informatik
Département de l´informatique
Кафедра информатики
 

Katedra cizích jazyků (KCJ)
Department of Foreign Languages
Lehrstuhl für Fremdsprachen
Département des langues étrangères
Кафедра иностранных языков
 

Katedra ekonomie (KEK)
Department of Economics
Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre
Département de l´économie
Кафедра экономики

 

Katedra financí a účetnictví (KFÚ)
Department of Finance and Accounting
Lehrstuhl für Finanzen und Buchhaltung
Département des finances et de la comptabilité
Кафедра финансов и бухгалтерии
 

Katedra marketingu a obchodu (KMG)
Department of Marketing and Trade
Lehrstuhl für Marketing und Handel Département de marketing et du marché
Кафедра маркетинга и торговли
 

Katedra ekonomické statistiky (KSY)
Department of Economic Statistics
Lehrstuhl für ökonomische Statistik
Département de la statistique d´économie
Кафедра экономической статистики

 


 

Sledujte nás na Facebooku