Home Aktuality Ohlédnutí: LEF 2025

 

Ve dnech 3. a 4. září 2025 se v prostorách Technické univerzity v Liberci uskutečnil již 17. ročník Liberec Economic Forum (LEF) – mezinárodní konference, kterou Ekonomická fakulta TUL každé dva roky pořádá. Letošní ročník nesl téma New Horizons in Economics And Business a přilákal akademi(č)ky, student(k)y, zástupce firem i veřejné správy, kteří společně debatovali o výzvách, trendech a budoucnosti ekonomie a businessu.

Webový portál konference LEF zde!

 

Celá konference byla rozdělena do dvou dnů a každý den měl svůj jedinečný program. Středeční část se konala na budově G (TUL) a byla věnována zahájení konference, dialogům Face2Face a společenskému večeru. Čtvrteční část se konala na budově H (TUL) a byla věnována odborné části konference s doprovodným programem.

 

Středeční program – zahájení konference

Středeční odpoledne se neslo v organizování dialogů Face2Face – odborníci akademického světa vedli rozhovor s experty z přímo praxe. Pozvání do této koncepce přijal Jiří Kraft, Zdenka Studená, David Porš, Helena Horská, Andrew Peirson, Marek Hudík a Leon Jakimič.

Face2Face: Jiří Kraft

Face2Face: Jiří Kraft

První rozhovor Face2Face vedl profesor Jiří Kraft s Jiřím Kraftem, ředitelem společnosti JAWA. Téma bylo zaměřené podnikově a motoristicky, neboť neslo název Historie a současnost firmy JAWA, českého národního stříbra.

YouTube: Historie a současnost firmy JAWA, českého národního stříbra

Face2Face: Zdenka Studená

Face2Face: Zdenka Studená

Druhý rozhovor Face2Face vedla doktorka Tereza Michalová se Zdenkou Studenou, zakladatelkou společnosti FlexJobs. Obě se coby odbornice na personalistiku a HR bavily na téma Flexibilita v hlavní roli: Trend nebo nový standard?

YouTube: Flexibilita v hlavní roli: Trend nebo nový standard?

Face2Face: David Porš

Face2Face: David Porš

Třetí rozhovor Face2Face vedl doktor Petr Weinlich s Davidem Poršem, zakladatelem společnosti SMWorks. Doktor Weinlich coby vedoucí katedry informatiky a magistr Porš coby jednatel digitální agentury vedli kyberneticko-antropologický rozhovor na téma Budoucnost marketingu: Člověk a algoritmus.

YouTube: Budoucnost marketingu: Člověk a algoritmus

Face2Face: Helená Horská

Face2Face: Helená Horská

Čtvrtý rozhovor Face2Face vedl docent Martin Petříček s Helenou Horskou, hlavní ekonomkou společnosti Raiffeisenbank. Téma 'Od recese k růstu: Kam směruje česká ekonomika?' vyvolalo zajímavou diskusi o současné situaci (nejen) v České republice.

YouTube: Od recese k růstu: Kam směruje česká ekonomika?

Face2Face: Andrew Peirson

Face2Face: Andrew Peirson

Pátý rozhovor Face2Face vedl náš doktorand Kryštof Tichý s Andrew Peirsonem, výkonným ředitelem společnosti iO Partners. Tento rozhovor s vrcholným manažerem několikamiliardové společnosti nabídl přímý náhled od světa nemovitostí. Téma znělo Budoucnost oceňování komerčního realitního trhu a jako jediný rozhovor byl vedený v anglickém jazyce.

YouTube: Budoucnost oceňování komerčního realitního trhu

Face2Face: Marek Hudík

Face2Face: Marek Hudík

Šestý rozhovor Face2Face vedl náš děkan Marek Skála s Markem Hudíkem, populizátorem ekonomie a též akademickým pracovníkem pražské VŠE. Téma 'Ekonomie mezi teorií a praxí: O výuce a popularizaci' dokázalo, že akademická teorie není odrtžená od reality.

YouTube: Ekonomie mezi teorií a praxí: O výuce a popularizaci

Face2Face: Leon Jakimič

Face2Face: Leon Jakimič

Šestý a poslední rozhovor Face2Face vedla doktorka Jitka Burešová s Leonem Jakimičem, zakladatelem společnosti LASVIT. Dialog na téma Jak vybudovat globální značku: Z Liberce až na kraj světa zanesl posluchače do fascinujícího světa sklářského uměleckého průmyslu.

YouTube: Jak vybudovat globální značku: Z Liberce až na kraj světa

Vizuální záznam: Jitka Jungmannová

Vizuální záznam: Jitka Jungmannová

Všechny rozhovory Face2Face vizuálně zaznamenala grafička Jitka Jungmannová – její podařené dílo bude zdobit chodby budovy H.

 

Celé zahájení konference zakončil společenský večer v předsálí auly G, a to s dobrým jídlem a za zvuků dobré hudby od kapely TULband.

⇗ Více o Jitce Jungmannové

Čtvrteční program – odborná část

Čtvrteční den konference se nesl v odborném duchu – na budově H se sešli kolegové a kolegyně napříč univerzitami a v samostatných sekcích diskutovali nad danými tématy. Sekce byly rozděleny následovně:

Inaugurace uměleckého díla

Inaugurace uměleckého díla

Ve foyer budovy H bylo ve 12:00 inaugurováno umělecké dílo Fluidní systémy od vizuálního umělce Pavla Mrkuse. Dílo vzniklo pro Ekonomickou fakultu TUL v rámci projektu Seminář naděje TUL a svým tematickým zaměřením reflektuje činnost a odborné směřování fakulty. Toto dílo bude představeno veřejnosti na začátku října.

⇗ Více o SEMINÁŘI NADĚJE na T-UNI
Oslava 15 let Mezinárodního obchodu

Oslava 15 let Mezinárodního obchodu

V odpoledních hodinách v prostorách Univerzitní knihovny TUL proběhla také oslava 15 let od prvních absolventek a absolventů bakalářského studia Mezinárodního obchodu, kterou zorganizovali Zuzana Pěničková a Jaroslav Demel (hlavní tváře studia Mezinárodního obchodu na naší fakultě). Akce se účastnily desítky absolventek a absolventů tohoto zaměření.

Samostatný článek o oslavě MO zde!

Fotogalerie: Středeční zahájení konference

Fotogalerie: Čtvrteční odborná část konference

Sledujte nás na Facebooku

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.