overlay

European Business

Program European Business je bakalářský studijní program nabízený ve spolupráci s Hochschule Zittau/Görlitz. Program nabízí moderní vzdělání v oblasti mezinárodního obchodu a evropského managementu. Důraz je kladen na propojení teoretických znalostí s praxí v nadnárodním kontextu prostřednictvím společného vzdělávacího modelu a mezinárodního vzdělávacího prostředí.

Stručně o studiu
Typ studia Bakalářský
Forma studia Prezenční
Standardní délka studia 3 roky
Vyučující jazyk Anglický jazyk
Povinná praxe jednosemestrální
Dosažitelný titul Český Bc. před jménem a německý B.A. za jménem

 

Co můžeš dělat po škole?

Co můžeš dělat po škole?

Absolventi nacházejí uplatnění v široké škále profesí, především v prostředí mezinárodního obchodu a evropských struktur:

  • v mezinárodních firmách působících v EU – například jako projektoví manažeři, specialisté na zahraniční trhy či zákaznický servis,

  • v marketingu, exportu, logistice a financích – na pozicích jako exportní manažer, marketingový analytik nebo specialista na dodavatelské řetězce,

  • ve státní správě a evropských institucích – jako odborníci na evropskou agendu či pracovníci ministerstev a úřadů,

  • v podnikání v oblasti mezinárodního obchodu – zakládají vlastní firmy nebo se věnují obchodnímu poradenství a navazování vztahů se zahraničními partnery.

Co se naučíš?

Co se naučíš?

Během studia získáš komplexní přehled o fungování podnikání v mezinárodním a evropském kontextu, a to včetně praktických dovedností důležitých pro moderní trh:

  • mezinárodní marketing, management a obchod – naučíš se, jak plánovat a realizovat obchodní strategie na globálních trzích,

  • evropská ekonomická integrace a daňové systémy – porozumíš fungování jednotného trhu EU i rozdílům v národních daňových politikách,

  • interkulturní komunikace a cizí jazyky – zdokonalíš se v němčině nebo španělštině a naučíš se komunikovat napříč kulturami,

  • strategický marketing, e-commerce a řízení projektů – získáš dovednosti v digitálním prostředí i vedení týmů a projektů.

Jak je studium propojené s praxí?

Jak je studium propojené s praxí?

  • Součástí studia je i celosemestrální odborná praxe v 5. semestru, která je ohodnocena 35 kredity (ECTS).

  • Výuka probíhá na dvou univerzitách najednou – na české (naší domácí) Technické univerzitě v Liberci a na německé Hochschule Zittau/Görlitz.

  • Studijní program také zahrnuje Business Simulation Games, případové studie a interkulturní workshopy.

  • Studenti a studentky se mohou také propojit skrze karierní portál JobTUL.

Studijní plán

Studijní plán

Studijní plán zahrnuje pestrou škálu předmětů – od mikroekonomie a managementu až po pojišťovnictví nebo personalistiku – a důraz klade na propojení teorie s praxí a přípravu na reálné podnikatelské výzvy v rámci Evropy.

Studijní plán obsahuje kompletní seznam a rozsah, semestrální a ročníkový rozpis s kreditovým ohodnocením a specifikací splnění předmětu všech předmětů daného studijního programu - ať už se jedná o povinné, povinně volitelné, nebo volitelné předměty.

Studijní plán ke stažení zde

Přijímací řízení a přihláška


Letošní možnost pro posílání přihlášek je již uzavřena. Další přijímací řízení se otevře opět až na další akademický rok, tedy na konci roku 2025. Bližší informace budeme zveřejňovat na stránce o přijímacím řízení a přihlášce.

Sledujte nás na Facebooku

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.