overlay

Cestovní ruch

Absolvent studijního programu Cestovní ruch získá široký základ odborných znalostí a dovedností v rámci základních ekonomických disciplín, jako jsou makroekonomie, mikroekonomie, statistika, nauka o podniku, účetnictví, podnikové finance, marketing a management. A specializační předměty umožňují uplatnění absolventů nejen v obchodních útvarech v obchodu a službách, ale i v oblasti cestovního ruchu tím, že zohledňují specifika mezinárodního ekonomického prostředí.

Stručně o studiu
Typ studia bakalářské
Formy studia prezenční
Standardní délka studia 3 roky
Vyučovací jazyk český jazyk
Dosažený titul Bakalář – Bc. před jménem

 

 

Co můžeš dělat po škole?

Co můžeš dělat po škole?

Cestovní ruch je obor, který je vhodný především pro ty, které baví získávat nové zážitky a zprostředkovávat je ostatním. Tento obor zahrnuje řízení nejen cestovních kanceláří a ubytovacích zařízení, ale také management kulturních a turistických lokalit.

  • Díky všeobecnému základu naši absolventi pracují na vedoucích pozicích v podnicích a institucích cestovního ruchu.
  • Absolventi jsou schopni navrhnout a implementovat marketingové strategie pro subjekty cestovního ruchu.
  • Ani mezinárodní cestovní ruch není našim absolventům cizí. Fungují jako vedoucí cestovních kanceláří, manažeři hotelových sítí či správci bookingových portálů.
  • Mezi absolventy máme i podnikatele řídící vlastní provozovny.
Co se naučíš?

Co se naučíš?

  • Naučíš se spravovat rezervační systémy
  • Řídit služby spojené s cestovním ruchem
  • Propagovat turistické destinace
  • Dozvíš se, jak je turistika řízena jako ekonomické odvětví a jako byznys
  • Seznámíme Tě s pravidly a úskalími průvodcovské činnosti
  • Vysvětlíme Ti, jak stanovovat ceny různých služeb v cestovím ruchu
  • Získáš přehled o propagaci a řízení mezinárodního cestovního ruchu
  • Vyzkoušíš si management nejen zařízení ale celých destinací
Jak je studium propojené s praxí?

Jak je studium propojené s praxí?

Součástí oboru je povinná řízená praxe, která trvá 10 týdnů. Praxe je fajn hned z několika důvodů. Zjistíš, jak to ve skutečném světě chodí, ověříš si, že teorie platí i v praxi, a jako příjemný bonus k tomu si vyděláš i pár korun. Nemluvě o tom, že praxe může být i dobrým zdrojem dat pro Tvoji budoucí bakalářku. Praxi si můžeš domluvit sám(a) ve firmě dle svého výběru nebo využít nabídky některé z fakultních partnerských firem. A v případě, že toho ještě nebudeš mít plné kecky, můžeš vyjet i na dobrovolnou pracovní stáž v zahraniční, a to už od 3. semestru.

Studijní plán

Studijní plán

Studijní plán obsahuje kompletní seznam a rozsah, semestrální a ročníkový rozpis s kreditovým ohodnocením a specifikací splnění předmětu všech předmětů daného studijního programu - ať už se jedná o povinné, povinně volitelné, nebo volitelné předměty.

Studijní plán ke stažení zde

Přijímací řízení a přihláška


Letošní rok se konají přijímací zkoušky. Přihlašení v prvním kole probíhá do 30. dubna 2025. Více informací o přijímacím řízení a přihlášce.

Sledujte nás na Facebooku

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.