Home Aktuality Ohlédnutí: Společný projekt EF TUL a UEW

 

Ve čtvrtek 23. října 2025 se skupina studentů třetího ročníku bakalářského studia oboru Mezinárodní ekonomické vztahy specializace Cestovní ruch vydala v doprovodu Ing. Lenky Červové, Ph.D. a doc. PhDr. Ing. Jaroslavy Dědkové, Ph.D. do polského města Vratislav na první část projektu „Sustainable cross-border enterpreneurship: Polish-Czech cooperation for a green future“ financovaného z Mezinárodního Visegradského fondu v programu V4 Gen Mini-Grants.

 

Po příjezdu do města se studenti ubytovali na hotelu Premiere Classe Wroclaw, který se nachází jen několik málo minut pěší chůze od Ekonomické univerzity ve Vratislavi (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu). Po odložení zavazadel se vydali na budovu CKU (Centrum pro pokračující studium), kde se setkali s Annou, hlavní organizátorkou celého projektu, a společně se naobědvali v kantýně. Poté se vydali i s polskými studenty do přednáškové místnosti, kde je přivítala prorektorka pro mezinárodní spolupráci prof. Dr. hab. Bogusława Drelich-Skulska a popřála jim příjemný pobyt. Následoval workshop v namíchaných skupinách polských a českých studentů na tři témata.

 

Prvním z těchto témat byla Dekarbonizace kreditových portfolií bank, a tedy jak banky mohou snížit emise a zlepšit klima, například investováním do ESG podniků. Tuto přednášku vedla Karolina Jagodzińska – Szynkura. Studenti dostali ve skupinách jednoho předem vybraného klienta banky ze sektoru s vysokými emisemi (ocelářství, transport, agrikultura, energie a cementářství), jeho krátkou charakteristiku, plán do blízké budoucnosti, výši požadované investice a případné risky. Na základě těchto bodů měli identifikovat 4-5 nejvhodnějších inovací pro zlepšení udržitelnosti a omezení rizik s cílem získat potřebný obnos peněz od banky.

 

Druhým tématem byl Business by design od Joanny Kamudy. Ta se zabývala důležitostí sjednocení balení a označování produktů (logo, šarže, QRkódy a čárové kódy, certifikace…) od jednoho dodavatele, aby došlo k zvýšení efektivnosti práce skladníků a baličů. Zdůrazňovala důležitost tzv. Factory Line (jedna logika, předvídatelné rozložení označení, …), tak, aby nejen zaměstnanci, ale i subdodavatelé a zákazníci jednoduše našli veškeré důležité informace o produktu. Praktický příklad ukazovala na produktu, kde se jeho označování a balení lišilo na základě trhu, na který směřoval.

 

Posledním tématem byla prezentace na téma Capability ESG approach od Moniky Ciesielske-Mroz z firmy TSL, která se zabývá technickou výstavbou pro logistiku, farmaceutický průmysl, potravinářství a datová centra. TSL se prezentuje jako jednou z lídrů udržitelné technické výstavby, do roku 2050 má za cíl stát se podnikem s nulovými emisemi.
Na konec velmi zajímavého workshopu se na témata všech tří přednášek konal Kahoot!, na jehož třetím místě se umístily i studentky z Česka, a to Kateřina Tobolková a Tereza Gabriela Nosková. Po večeři ve školní kantýně se studenti vydali prozkoumat Vratislav a hledat malé trpaslíky, které jsou po městě rozmístěné.

 

Následující den se po hotelové snídaní přemístili do Technologického parku ve Vratislavi (Wrocławski Park Technologiczny), který slouží stejně jako liberecký Lipo.ink jako inkubátor pro start-upové projekty a malé a střední podnikání. WPT nabízí kancelářské prostory, laboratoře a výrobní a skladovací zařízení. Po krátkém představení místa se skupina českých a polských studentů mohla podívat do již zmíněných místností. Po prohlídce se studenti vydali zpět na budovu CKU, kde proběhl oběd v podobě rautu. Následně se studenti rozhodli, zda se chtějí ještě vydat do města na nákupy a prohlídku města za světla, či zda se chtějí vydat zpět do Liberce.

Fotogalerie od studentky Terezy G. Noskové

Fotogalerie od studentky Markéty Antošové

Fotogalerie od fotografa UEW

Sledujte nás na Facebooku

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.