Home Aktuality Ohlédnutí: Exkurze v Jelení hoře

 

Spolupráce studentů EF TUL se studenty Vysoké školy ekonomická z Wroclawi - pobočky v Jelení Hoře

Katedra marketingu a obchodu Ekonomické fakulty TUL realizovala projekt Vzájemné poznávání a výměna zkušeností vysokoškolských studentů v česko-polském pohraničí. Projekt byl spolufinancován ze zdrojů Evropské unie, v rámci programu Interreg Česko – Polsko 2021-2027 Euroregionu Nisa - Nysa. Cílem projektu byla vzájemná spolupráce studentů při výzkumu kvality životy v pohraničí a vzájemné poznávání kultur na obou stranách hranic.

 

V rámci projektu bylo realizováno několik aktivit pro studenty a pedagogy obou fakult. První aktivitou byla dvojdenní exkurze českých studentů do Jelení Hory, která proběhla v květnu 2024. Cestou do Jelení Hory, kde sídlí pobočka Vysoké školy ekonomické z Wroclawi, byla zastávka u vodopádu Kamieńczyk nedaleko Sklářské Poreby. Následovalo setkání s polskými studenty, kteří provedli české studenty po historických místech Jelení Hory. Na závěr dne proběhlo setkání studentů při společenském večeru, kterého se účastnil i docent Piotr Gryszel, který dodal: „Pro naše polské studenty je velmi zajímavé diskutovat o zkušenostech ze studia, ale i o životu na obou stranách hranice. Přestože je vzdálenost mezi městy 80 km, naši studenti jsou překvapeni rozdílným způsobem života“. Druhý den proběhla komentovaná prohlídka Krkonošského muzea v Jelení Hoře a výklad o historických milnících regionu. Během realizace projektu studenti sbírali data o kvalitě života v česko-polském pohraničí a připravovali příspěvky pro konferenci.

 

Druhou významnou aktivitou projektu byla dvojdenní konference konaná v říjnu 2024 v Lázních Libverda. Konference se zúčastnili opět studenti z Jelení Hory a naši studenti z Liberce. Na konferenci zazněly odborné přednášky odborníků na regionální cestovní ruch. Zajímavou diskusi rozpoutala prezentace Davida Pastvy (CEO) o projektu Křišťálového údolí, který polské studenty velmi zaujal. Naopak pro české studenty se stala dominantní přednáška doc. Gryszela o historii polské části Krkonoš a Jizerských hor. Následovala přednáška freelence marketingového manažera o destinačním marketingu, který se zamýšlel nad rozvojem turismu v Jizerských horách. Večer byl naplněn společenskými aktivitami. Největší ohlas vzbudila soutěž o znalostech světových turistických destinací a památek pomocí platformy Kahut, připravena českými studenty.

 

Druhý den konference proběhly prezentace studentů na téma kvality života a služeb v cestovním ruchu v polské a české části příhraničí. Po skončení konference byla realizována ještě společná outdoorová aktivita na Obří sud, kde měli výklad připraven naši studenti Cestovního ruchu. Hlavní organizátorka doc. Dědková z EF TUL k tomu poznamenala: „Projekt přinesl lepší informovanost mezi studenty a vzájemné poznání příhraničních oblastí, česko-polské kultury. Projekt prohloubil spolupráci mezi oběma univerzitami, která bude pokračovat jak ve vědecké rovině, tak následnými vzájemnými setkáními v rámci studijních pobytů a odborných přednášek."

 

Projekt propojil teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi a významným způsobem podpořil jazykové a interkulturních kompetence studentů, jejich aktivní zapojení do organizace programu a navázání přátelských i profesních kontaktů. Celkově lze projekt hodnotit jako velmi úspěšný, přinesl nejen nové poznatky, ale i motivaci k dalšímu rozvoji přeshraniční spolupráce mezi mladými lidmi a vysokoškolskými institucemi v regionu.

 

Celý projekt byl spolufinancován z grantových prostředků Evropské unie z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa.

 

Ohlédnutí za akcí a fotogalerie od studentek Bc. Markéty Antošové a Bc. Karolíny Markové

V pondělí 5. května 2025 se studenti Ekonomické fakulty vydali na odbornou exkurzi do polského města Jelenia Góra. Toto město zastupuje Polsko v Euroregionu Nisa, jehož součástí jsou také český Liberec a německá Žitava. Program exkurze začal na místní pobočce Ekonomické univerzity ve Vratislavi (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), kde se studenti zúčastnili konference zaměřené na význam marketingového výzkumu – konkrétně na téma Vývoj zákaznických služeb. Po odborné části následoval oběd v univerzitní menze. Odpoledne studenti pracovali ve skupinách na krátkém výzkumu a prezentaci na téma „Ovlivnění a adaptace jednotlivých oblastí podnikání v cestovním ruchu během pandemie Covid-19“. Výsledky své práce následně představili ostatním účastníkům. Studenti byli ubytováni v nedalekém hotelu Europa, který se nachází v blízkosti hlavní městské promenády. K večeři byly podávány tradiční polské pirohy plněné tvarohem a bramborem. Po večeři následoval volný program, během něhož studenti prozkoumali centrum Jelení Hory a navštívili místní obchody, například Biedronku nebo Żabku, kde si mohli zakoupit suvenýry a polské speciality.

V úterý pokračoval program návštěvou luxusního hotelu Lake Hill Apartments v Sosnówce, zaměřeného na individuální klientelu a pořádání náročných eventů. Exkurzí provedli studenty zaměstnanci hotelu včetně hlavní manažerky a manažerky eventů. Úvodem představili hotel, jeho filozofii a specifika, poté následovala prohlídka zázemí a jednoho z apartmánů. Po obědě v univerzitní menze se skupina přesunula do hotelu Blue Mountains ve Sklářské Porubě (Szklarska Poręba), který se specializuje především na rodiny s dětmi. Studenti si prohlédli hotelové bazény, společenské prostory a seznámili se s provozem hotelu, včetně dopadů pandemie Covid-19 na jeho fungování. Exkurze byla zakončena návratem do Liberce v odpoledních hodinách.

Sledujte nás na Facebooku

⭐ HODNOCENÍ KVALITY VÝUKY

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.