Home Aktuality Ohlédnutí: BIP s názvem Company of the Future

 

Ohlédnutí napsala a fotografie pořídila studentka Bc. Monika Hrůšová

V týdnu od 12. do 16. května 2025 se na EF TUL konal Blended Intensive Programme (Erasmus+) pod názvem Company of the Future pro 25 studentů ze 4 zahraničních univerzit – polská Poznan University of Technology, nizozemská HAN University of Applied Sciences, francouzská University of Saint Etienne a německá Technische Hochschule Wildau. Při této příležitosti se studenti i společně se svými pedagogy vydali 15. května 2025 na půldenní exkurzi do Škoda Auto a.s. do Mladé Boleslavi. Pro studenty byl připraven pestrý program, který byl přizpůsoben formou vzdělávací i oddechovou.

 

Skupina studentů prvně zamířila do prostor Lean Centra, kde jim bylo představeno Lean Centrum jako takové a byli seznámeni s činnostmi, které má na starosti. Přičemž mezi hlavní náplň patří vzdělávání a školení. Po úvodní prezentaci se studenti rozdělili do týmů, ve kterých následně navštívili 3 stanoviště. První stanoviště bylo zaměřeno na montáž a studenti mohli vidět prostory, kde se školí zaměstnanci firmy. Zde byla připravena minihra, kde si studenti mohli vyzkoušet lehkou ruční práci, a to jako na reálné montážní lince. Druhým stanovištěm byl tzv. Oktagon – gamifikace, kde se studenti rozdělili do dvojic a na připravených obrazovkách plnili úkoly, které byly zaměřené jak na logické myšlení, uvažování, tak i na jejich postřeh. Posledním stanovištěm, které studenti navštívili byl Starter – Optimalizační hra. První část byla zaměřena na to, jak studenti dokážou rychle uvažovat, přemýšlet, pracovat pod časovým limitem a zdali mají smysl pro detail. Druhá část optimalizační hry byla zaměřena na týmovou spolupráci. Jelikož Lean Centrum se zaměřuje školení, studenti si zkusili kompletaci v reálném školícím prostředí. Tým se rozdělil do skupin, kdy první skupina vychystávala v časovém limitu na linku pro následnou kompletaci. Část týmu se rozřadila k fiktivní montážní lince, která se ve 12sekundovém taktu posouvala a museli dle návodu zkompletovat zadaný výrobek. Na konci linky studenti zkoumali i kvalitu a to, jak zkompletovaný výrobek odpovídá realitě a jestli by výrobek prošel kontrolou jakosti. Následně se zkoumalo, kde by se proces dal zeštíhlit a kde by se daly minimalizovat chyby.

 

Druhou částí programu byla komentovaná prohlídka Muzea v angličtině. Byl také připraven krátký vzdělávací film, díky kterému se studenti dozvěděli o výrobě ve Škoda Auto a.s., od minulosti až po současné trendy.

 

Celá akce probíhala ve velmi přátelské a uvolněné atmosféře a všichni zúčastnění, si akci užili. Studenti si jistě odnesli zajímavé a nové poznatky. Těšíme se na další budoucí spolupráce! Touto cestou bychom také chtěli poděkovat paní Kuhnové a také všem kteří se na exkurzi podíleli a Škoda Auto a.s. za zrealizování exkurze pro zahraniční studenty.

Sledujte nás na Facebooku

⭐ HODNOCENÍ KVALITY VÝUKY

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Informace o cookies.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.