Projekt SGS-2019-1067
Název: Identifikace Employee Value Proposition (EVP): analýza faktorů ovlivňujících rozhodování zaměstnance při volbě budoucího zaměstnavatele a faktorů podporujících stabilizaci zaměstnanců
Řešitel: Ing. Světlana Myslivcová, Ph.D., ING.PAED.IGIP
Abstrakt: Tématem projektu je oblast Employee value proposition (tedy hodnotové nabídky pro zaměstnance) a zkoumání faktorů, které ovlivňují vstup a setrvání zaměstnanců ve firmě, jejich loajalitu a využívání jejich kompetencí. Téma propojuje oblast personálního marketingu - samostatného oboru, který propojuje oblast řízení lidských zdrojů s marketingem a na zaměstnance pohlíží jako na zákazníka. Díky propojení těchto dvou oblastí vzniká synergický efekt, který vede k lepší práci s lidským kapitálem. Projekt svým tématem reaguje na aktuální výzvy, kterým v současnosti stále čelí české podniky v oblasti získávání a řízení lidských zdrojů, a to na nedostatek kvalifikovaných pracovníků a klíčovou otázku, jak si tyto pracovníky dále udržet. Hlavním cílem projektu je identifikace faktorů, které ovlivňují rozhodovací proces zaměstnance při výběru zaměstnání a současně identifikace faktorů, které podporují stabilizaci zaměstnanců v zaměstnání. Za účelem naplnění tohoto cíle bude realizován kvantitativní výzkum prostřednictvím osobního a elektronického dotazování. Jako metoda výběru respondentů je zvolen prostý náhodný výběr. Důvodem volby této metody je skutečnost, že jsou pravděpodobnostní výběry založeny na snaze zachovat stejnou šanci všem jednotkám nebo stejně velkým skupinám jednotek, aby byly tyto vybrány a aby reprezentovaly populaci. Základním souborem budou zaměstnanci firem z Libereckého kraje dle stanovených identifikačních kritérií (dle stupně vzdělání). Projekt navazuje na v minulých třech letech řešitelkou realizované výzkumné projekty, jejichž cílem bylo stanovit nástroje externího a interního personálního marketingu a prostředky podporující spokojenost/stabilizaci zaměstnanců, které jsou důležité pro účinné řízení lidských zdrojů a to z pohledu zaměstnavatelů a dále také dílčí skupiny absolventů EF TUL. Realizace tohoto nového projektu umožní zjistit postoje zaměstnanců k dané problematice, dále umožní komparovat výstupy obou aktérů trhu práce (zaměstnance a zaměstnavatele) na základě výsledků předchozích projektů a umožní tak porovnat komplexně pohled zaměstnanců a pohled zaměstnavatelů, což vytvoří ucelený pohled na problematiku personálního marketingu a tvorbu EVP z pohledu firem a jejich zaměstnanců v Libereckém kraji.
Poskytovatel: MŠMT
Kó d: SGS-2019-1067
Období: 2019