overlay

Komerční kurzy

V rámci Kanceláře analýz a studií jsou mimo jiné pořádány "komerční" kurzy pro podniky a veřejnost. Pořádané kurzy jsou z oblastí ekonomiky podniku, managementu, práva, financí a účetnictví či informatiky, a jsou zajišťovány jednotlivými katedrami Ekonomické fakulty TUL. Nabízíme i kurzy na míru dle požadavků jednotlivých podniků. Vzdělávací kurzy jsou také nabízeny individuálním oslovováním jednotlivých podniků prostřednictvím e-mailu a osobních schůzek. Kromě kurzů pro veřejnost nabízíme také interní kurzy pro studenty TUL a možnost získání jazykových certifikátů.


 

Nabízené kurzy

Nabízené kurzy

  • Management, logistika, skladování, BOZP, právo  (rodinné, pracovní, NOZ),
  • firemní komunikace, mezinárodní obchodní případ – kurz určen pro začínající podnikatele v mezinárodním prostředí,
  • daně, účetnictví, nákladový controlling, finanční řízení podniku, finanční gramotnost „pro každého“,
  • expertní přednášky na témata: ekonomie a podnikatelské prostředí, mikroekonomie, globální business a ekonomie, úvod do makroekonomie, EU procesy, asociace, veřejná správa; kurzy na míru pro jednotlivé podniky – spojení témat se znalostí daného odvětví (jak funguje z pohledu mikroekonomie a jak na ni reaguje, co jsou stěžejní oblasti z teorie),
  • zpracování zvuku a obrazu (v multimediální laboratoři)


 

Dvoudenní moduly

Moduly orientované zejména na technicky zaměřené manažery, a to v následujících oblastech:

Orientace v managementu

  • Den 1 – Úvod do managementu, strategický management, procesní management;
  • Den 2 – Projektový management, řízení změn, kontrola jako funkce managementu.

 

V případě zájmu se lze dohodnout na výuce pouze části jednotlivých modulů.

 

Další informace o modulu

 

Manažer a efektivní řízení lidských zdrojů

  • Den 1 – Efektivní manažerská komunikace a rozhodování;
  • Den 2 – Manažer a jeho role v řízení lidských zdrojů.

 

V případě zájmu se lze dohodnout na výuce pouze části jednotlivých modulů.

 

Další informace o modulu

 

Orientace ve finančním řízení podniku

  • Den 1 – Základní principy podnikání, majetek podniku a zdroje financování, podnikový účetní systém, porozumění účetním výkazům, vazba mezi výkazy;
  • Den 2 – Finanční řízení podniku (základy finanční analýzy), vybrané daně ovlivňující hospodaření podniku.

 

V případě zájmu se lze dohodnout na výuce pouze části jednotlivých modulů.

 

Další informace o modulu

 

Orientace v hospodářské politice

  • Den 1 – Základní pojmy v rámci ekonomie a hospodářské politiky;
  • Den 2 – Hospodářská politika, její realizace a možné dopady na strategii firmy.

 

V případě zájmu se lze dohodnout na výuce pouze části jednotlivých modulů.

 

Další informace o modulu

 


 

RODINNÉ PODNIKÁNÍ na EF TUL

RODINNÉ PODNIKÁNÍ na EF TUL

Rodinný podnik - řešení sociálních a ekonomických disparit obcí

Poskytujeme vzdělávání v oblasti podnikání v rámci všech stupňů studijního programu Ekonomika a management. Kromě toho je připraven SPECIÁLNÍ KURZ  rodinného podnikání s využitím online platformy pro možnost DISTANČNÍHO vzdělávání v kombinaci s OSOBNÍMI konzultacemi. Další variantou jsou semináře a pobytové kurzy se zázemím např. na rodinné farmě, které jsou zaměřeny na vybraná témata.

Webový portál RODINNÉHO PODNIKÁNÍ

Rodová historie

Cílem kurzu je seznámit se s postupy vedoucími k sestavení vlastního rodokmenu, a to včetně možností využití výpočetní techniky a internetu. Jaké problémy souvisejí s vyhledáním genealogických dat a vytvořením základních genealogických tabulek? Proč se tím zabývat v souvislostech rodinného podnikání?

Předpokládaná doba trvání kurzu: 7-8 hodin

Místo: Budova H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec, 7. patro, zasedací místnost děkanátu EF

Cena kurzu: pro přihlášené ZDARMA

 

Další informace o modulu

 

Právo a rodinná ústava

Co znamená rodinná ústava? Je to základní pilíř systému vnitřních pravidel podnikatelské rodiny a rodinné firmy, jedná se o pravidla správy rodinné firmy. V rodinné ústavě si členové podnikatelské rodiny (většinou jen ti, kteří se podílejí na vlastnictví dané firmy) dohodnou základní pravidla pro své vzájemné působení v rámci rodinné firmy, resp. i mezi sebou v rámci své rodiny. Stanoví si předěl, kde tyto vztahy střídají vztahy rodinné, a ujednají si vzájemná základní pravidla, tedy jak určitá práva, tak i povinnosti.

Vzdělávací kurz je zaměřen na právní oblast rodinného podnikání. Kurzem Vás budou provázet odborníci z českých univerzit zaobírajíce se otázkou rodinných firem, osoby s poradenskou praxí v rámci rodinného podnikání i zástupci rodinných firem se zkušenostmi s danou problematikou.

 

Lektoři: JUDr. Eva Karhanová Horynová (TUL), Mgr. Stanislav Servus, LL.M. (advokátní kancelář Dvořák Hager & Partners)

Místo: Budova H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

Předpokládaná délka kurzu: 7-8 hodin

Další informace o rodinném podnikání na TUL naleznete na webu rodpod.tul.cz.

 

Další informace o modulu

 

Management a plán nástupnictví

Zvolený způsob nástupnictví závisí na samotném podniku, zájmech zúčastněných stran a institucionálním prostředí. Čím je podnik větší, tím obtížnější může být předat veškeré vlastnictví jedinému následníku – vlastnictví může být rozděleno mezi všechny děti nebo být částečně převedeno na externí investory. Řízení může být zcela nebo zčásti předáno nerodinným manažerům. Pro volbu způsobu nástupnictví není důležitá jen velikost podniku, ale i jeho finanční kondice.

Vzdělávací kurz je zaměřen na manažerskou oblast rodinného podnikání. Kurzem vás budou provázet odborníci z českých univerzit zaobírajíce se otázkou rodinných firem, osoby s poradenskou praxí v rámci rodinného podnikání i zástupci rodinných firem se zkušenostmi s danou problematikou.

 

Lektoři: Ing. Magdalena Zbránková, Ph.D. (TUL), Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (VŠFS, a.s. / AMSP ČR)

Místo: Budova H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

Předpokládaná délka kurzu: 7-8 hodin

Další informace o rodinném podnikání na TUL naleznete na webu rodpod.tul.cz.

 

Další informace o modulu

 

Financování rodinných podniků

Firma ke svému financování může použít vlastní nebo cizí kapitál, rozhodování o struktuře kapitálu s sebou vždy přináší rizika a s tím spojená dilema. V případě rodinného podnikání je dilematem protichůdnost cílů, které musí majitelé/manažeři rodinných firem volit. Těmito cíli jsou růst a ziskovost podniku, bezpečnost podniku a vlastníků a potřeba likvidity vlastníků, a to stále v kontextu RODINY, kdy dané podnikání může být jejím jediným zdrojem obživy.

Vzdělávací kurz je zaměřen na finanční oblast rodinného podnikání. Kurzem Vás budou provázet odborníci z českých univerzit zaobírajíce se otázkou rodinných firem, osoby s poradenskou praxí v rámci rodinného podnikání i zástupci rodinných firem se zkušenostmi s danou problematikou.

 

Lektor: prof. Ing. Ivan Jáč, CSc. (TUL)

Datum:  termíny kurzu nejsou vypsány, v případě zájmu o kurz nás neváhejte kontaktovat na adrese rodinne.podnikani@tul.cz

Místo: Kurzy se konají v budově H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

Předpokládaná délka kurzu: 7-8 hodin

Další informace o rodinném podnikání na TUL naleznete na webu rodpod.tul.cz.

 

Další informace o modulu

 


 

Aktuálně připravené kurzy

Následuje výpis aktuálně připravených kurzů pro podniky i veřejnost.

Logistika - skladování a BOZP

Cílem kurzu je seznámit posluchače s problematikou skladování, hygienicko‑sanitační činností ve skladech, posuzováním kvality zboží v logistice a s inventurou a inventarizací zásob zboží a materiálu ve skladu.

Zaměření kurzu:

  • úvod do problematiky skladování
  • hygienciko-sanitační činnosti ve skladech (BOZP, OOPP, PO školení normy)
  • posuzování kvality zboží v logistice
  • inventura a inventarizace zásob zboží a materiálu ve skladu

Předpokládaná délka kurzu: 4-5 hodin

Lektorky: Ing. Eva Šírová, Ph.D. a Ing. Magdalena Zbránková, Ph.D.

Místo: Kurzy se konají v budově H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

 

Další informace o modulu

 

Finanční gramotnost pro každého

1) Moje příjmy a jejich zdanění

  • Zdanění mé mzdy?
    Co je hrubá mzda? Jak jsou zdaňovány moje příjmy ze zaměstnání?  Co všechno odvádím ze své výplaty? Jak to (legálně) udělat, abych platil co nejmenší daň?
  • A jak je to s dalšími příjmy?
    Jak zdaňuji další příjmy – např. dědictví, darování, nájem, příležitostné příjmy? A co další daně?

 

2) Základní nástroje hospodaření s financemi

  • Spořící a investiční nástroje

Peníze na bankovních účtech, stavební spoření, fondy kolektivního investování, doplňkové penzijní spoření, cenné papíry atd. Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů? Jaké je jejich aktuální zhodnocení?

  • Úvěrové nástroje
    • Chci si pořídit auto – jak to řeším a jak budou vypadat splátky?
      Jaký je rozdíl mezi leasingem a bankovním úvěrem?
    • Chci si vzít spotřebitelský úvěr – jak to dopadne?
      Porovnání bankovních a nebankovních institucí. Jaká rizika jsou se spotřebitelským úvěrem spojena?
    • Potřebuji vyřešit svoje bydlení – co bych měl vědět?
      Mám využít hypoteční úvěr nebo úvěr ze stavebního spoření? Co je fixace? Kolik mě úvěr bude stát?
    • Spor s bankou?
      Může pomoci Finanční arbitr. Jak postupovat? Jaké spory řeší?


Rozsah školení: 2-3 hodiny

Maximální kapacita v rámci jednoho školení: 20 osob (Uvedená cena je za skupinu 10 zaměstnanců.)

Lektorky: Ing. Šárka Hyblerová, Ph.D. a Ing. Martina Černíková, Ph.D.

Místo: dle požadavků firmy

 

Další informace o modulu

 

Statistické zpracování dat

ČÁST 1

Cílem kurzu je poskytnout školenému přehled základních možností zpracování různých typů dat do vhodných tabulek, jejich zobrazení pomocí vhodných grafů a popis jejich vlastností pomocí vhodných charakteristik včetně jejich interpretace. Ukázkové příklady jsou řešeny v MS Excel. Zároveň je možné v případě zájmu ukázat řešení příkladů ve statistickém programu STATGRAPHICS Centurion XVII. Je třeba donést si svůj vlastní notebook.

 

Kurz je vhodný pro:

  • osoby, které potřebují zpracovávat soubory dat a porozumět, jaké informace se v datech dají najít;
  • začátečníky na poli vědy a výzkumu;
  • osoby, které si potřebují zkontrolovat, zda s daty umějí pracovat správně a zda výstupy, získané z vlastních šetření dokáží korektně interpretovat.
Harmonogram:  
Výuka 09:00 - 10:30
Pauza 10:30 - 10:45
Výuka 10:45 - 12:15
Pauza na oběd 12:15 - 13:00
Výuka 13:00 - 14:30
Pauza 14:30 - 14:45
Výuka 14:45 - 16:15

 

Obsahová náplň kurzu:

  1. Úvod do jednorozměrné analýzy dat – základní pojmy, význam.
  2. Typy dat (proměnných) a možnosti jejich zpracování do tabulek a grafů.
  3. Charakterizování různých typů dat pomocí popisných charakteristik a jejich interpretace.
  4. Vztahy mezi proměnnými – dvourozměrné rozdělení četností.
  5. Charakterizování vlastností podmíněného rozdělení četností pomocí podmíněných charakteristik.
  6. Grafické znázornění dvourozměrného rozdělení četností.

 


 

 

ČÁST 2

Cíl kurzu: Cílem kurzu je poskytnout školenému přehled o všech aspektech přípravy datových souborů po předchozím seznámení se se základy testování statistických hypotéz. Ukázkové příklady jsou řešeny v MS Excel. Zároveň je možné v případě zájmu ukázat řešení příkladů ve statistickém programu STATGRAPHICS Centurion XVII. Je třeba donést si svůj vlastní notebook.

Kurz je vhodný pro:

  • osoby, které potřebují zpracovávat soubory dat a porozumět, co vše je potřeba udělat s daty před jejich samotným zpracováním;
  • začátečníky na poli vědy a výzkumu;
  • osoby, které si potřebují zkontrolovat, zda správně umějí připravit datové soubory pro zpracování.

 

Harmonogram:  
Výuka 09:00 - 10:30
Pauza 10:30 - 10:45
Výuka 10:45 - 12:15
Pauza na oběd 12:15 - 13:00
Výuka 13:00 - 14:30
Pauza 14:30 - 14:45
Výuka 14:45 - 16:15

 

Obsahová náplň kurzu:

  1. Úvod do statistické indukce.
  2. Statistické odhady a určení minimálního rozsahu výběru.
  3. Testování statistických hypotéz parametrických.
  4. Testování statistických hypotéz neparametrických.
  5. Příprava datových souborů – identifikace odlehlých pozorování, ověření normality rozdělení, ověření předpokladu homoskedasticity dat, ověření nezávislosti prvků ve výběru, stanovení potřebného rozsahu výběru.
  6. Práce s daty, která se vyznačují odchylkami od normy (soubory s odlehlými pozorováními, soubory s jiným než normálním rozdělením apod.)

 

Místo: Kurzy se konají v budově H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

 

Další informace o modulu

 

Komunikační dovednosti

Kurz je určen všem pracovníkům, asistentkám, manažerům a dalším pracovníkům, kteří ve své profesi využívají komunikaci. Díky účasti na tomto kurzu získáte přehled o komunikaci a odhalíte svoje zlozvyky, které při komunikaci nevědomky používáte. Naučíte se komplexně posuzovat svého komunikačního partnera, díky čemuž získáte v komunikaci výhodu a posílíte svoje sebevědomí. Na základě modelových situací si vyzkoušíte úskalí verbální i neverbální komunikace a jak číst řeč těla.


Náplň kurzu

  • Proč patří komunikace mezi klíčové dovednosti pro život
  • Jak (ne)funguje komunikační kanál
  • Průběh komunikačního cyklu
  • Umění ptát se, naslouchat, efektivně argumentovat
  • Složky komunikace
  • Skrytá síla podání ruky
  • Síla pohledu
  • Využití prostoru ve stoje i v sedě
  • Jaké další oblasti se skrývají pod pojmem neverbální komunikace

 

Lektor: Ing. Magdalena Zbránková, Ph.D.

Místo: Kurzy se konají v budově H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

 

Další informace o modulu

 

Plánování času a osobní produktivita

Kurz je určen převážně pro velmi vytížené a aktivní lidi, kteří se věnují množství různorodých činností. Účastníci se dozvědí, jak je možné stihnout více práce ve stejném čase, jak se svým omezeným množství času lépe nakládat, jak oddělit činnosti podstatné od nepodstatných, jak si uspořádat svůj den a využít svojí výkonnostní křivky.

 

Náplň kurz:

  • Stanovení priorit v každodenních činnostech
  • Osobní výkonnostní křivka a její využití při plánování dne
  • Osobní produktivita
  • Základní pilíře plánování času
  • Zloději času a jak se jim bránit
  • Delegování

 

Lektor: Ing. Magdalena Zbránková, Ph.D.

Místo: Kurzy se konají v budově H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

 

Další informace o modulu

 

Typologie osobnosti

Pro koho je kurz určen?

Pro všechny, kteří se chtějí lépe vyznat sami v sobě i v lidech ve svém okolí.

 

Co Vám kurz přinese

Proč si s někým hned rozumím, a proč se naopak s některými lidmi nemohu najít společnou řeč? Jak znalosti typologie osobnosti využít v osobním a pracovním životě? Na tyto a další otázky získají účastníci kurzu odpověď díky získaným znalostem o odlišnostech povah a preferencí lidí. Pro vysvětlení budou použity konkrétní modelové situace, do jejichž řešení se účastníci aktivně zapojí.

 

Náplň kurz

  • Poznání sebe sama a druhých lidí
  • Stereotypy při vnímání druhých lidí
  • Typologie osobnosti
    • Osobnost a temperament
    • Osobnost a převažující preference

 

Lektor: Ing. Magdalena Zbránková, Ph.D.

Místo: Kurzy se konají v budově H, TUL - Voroněžská 13, 460 01 Liberec

 

Další informace o modulu

 


 

Zkouška TOEIC®

Zkouška TOEIC®

Technická univerzita v Liberci poskytuje svým studentům a zájemcům z veřejnosti možnost skládat zkoušky z anglického jazyka a získat mezinárodní certifikát TOEIC® (Test of English for International Communication).

TOEIC® je v současnosti nejčastěji skládanou zkouškou z anglického jazyka v pracovním prostředí. Každoročně ji skládá více než 7 000 000 zájemců a certifikát je uznáván tisíci podniky na celém světě jako objektivní hodnocení znalosti angličtiny.

Více na webu kas.tul.cz
Zkouška WiDaF®

Zkouška WiDaF®

Na katedře cizích jazyků Ekonomické fakulty TU v Liberci lze vykonat zkoušku „Deutsch als Fremdsprache in der Wirtschaft“ - WiDaF Basic a WiDaF. Jedná se o mezinárodní zkoušky s neomezenou platností, uznávané zaměstnavateli především větších korporací jako např. Alcatel, Deutsche Bank, AGFA, Air France, Alcatel, Aventis, BMW Group, DEGUSSA, DURA Automobile, Europ Assistance, Hewlett Packard, Miele, Lufthansa, Miele, Quelle, Robert Bosch SFR, Siemens, Schlecker SNC, Suzuki, Telecom, atd. Jedná se o nejžádanější jazykovou zkoušku na pracovním trhu.

Více na webu kas.tul.cz

Sledujte nás na Facebooku